Kamis, 19 November 2015

Chakra Sacral anda & Kesihatan Anda - Kesuburan, Desire, Kreativiti & Pinggul anda Soalan cepat.

Chakra Sacral anda & Kesihatan Anda - Kesuburan, Desire, Kreativiti & Pinggul anda

Soalan cepat.

Adakah anda selalu mempunyai pinggul atau hamstrings ketat? Bolehkah anda menyentuh jari kaki anda?

Ya pada sesak dan tidak ada pada kaki-menyentuh itu?

Adakah anda tahu bahawa dua perkara ini secara langsung berkaitan dengan ketidakseimbangan pada Chakra Sacral anda?

Kesesakan atau kekakuan pada sendi yang boleh dikaitkan kepada tersumbat tenaga dalam chakra, atau pusat kuasa, yang mengetuai ia. Dalam kes ini, chakra kedua anda adalah bertanggungjawab.

Svadhishthana- pusat- tenaga suci anda adalah salah satu chakra paling biasa untuk melihat blok tenaga.

Kes di titik, pinggang ketat dan otot kaki.

Sesak ini benar-benar menahan tenaga, atau memegangnya di dalam mengikut mana-mana yang berkenaan. Walaupun anda mungkin sifat sesak ini kepada beberapa ketegangan fizikal yang lain, saya percaya bahawa dengan menjadi lebih sedar akan apa yang sedang berlaku dengan badan anda, maka anda boleh mula melihat corak atau tabiat yang mungkin sekali berkaitan terus kepada anda suci atau seksual chakra.

Dalam keadaan tertentu, perkataan "suci" boleh digantikan dengan perkataan "seks", bagaimanapun, saya percaya bahawa pusat tenaga ini adalah benar-benar banyak lagi.

Ia secara langsung berkaitan dengan sistem- pembiakan anda dengan itu, chakra- seksual tetapi juga kepada kreativiti anda serta keinginan, hubungan dan perubahan.

Bagaimana yang anda lakukan apabila ia datang kepada anda sistem pembiakan, kreativiti, keinginan dan hubungan? Sejauh manakah anda menyesuaikan diri dengan perubahan?

Sama seperti di pusat-pusat kuasa chakra, ketidakseimbangan dalam satu ini boleh menyebabkan badan anda menghantar halus atau tidak isyarat supaya halus untuk otak anda.

Adakah anda mendengar apa yang ia katakan?

Dan jika anda benar-benar mendengar, apa yang anda lakukan tentang perkara ini?

Ketidakseimbangan di sini boleh nyata secara fizikal seperti kemandulan, masalah pundi kencing, alahan, perebutan kuasa dalaman dan, seperti yang dinyatakan di atas, kesesakan di bahagian pinggang dan otot di bahagian pinggang.

Lebih menarik lagi, ketidakseimbangan di sini juga boleh menyebabkan obesiti. Saya katakan ini dengan kebimbangan sedikit kerana saya tidak mahu anda berfikir bahawa anda kini mempunyai sesuatu untuk dipersalahkan.

Mari kita mengambil langkah ke belakang.

Apa yang saya maksudkan apabila saya termasuk perjuangan kuasa dalaman di atas?

Malah saya berhasrat untuk menarik gambar untuk anda dari segi konsep konkrit untuk idea bukan konkrit.

Anda boleh bayangkan perebutan kuasa untuk menjadi antara "baik" dan "buruk", pada dasarnya, perjuangan untuk mewujudkan sama ada dominasi atau keseimbangan antara kedua-dua.

Bagaimana jika perebutan kuasa ini adalah lebih daripada satu proses yang mempunyai kaitan dengan keseimbangan memberi dan menerima?

Jika saya boleh menarik selari sangat longgar, reproduction- sebahagian besar chakra- sakral keseimbangan memberi dan menerima antara seorang lelaki dan seorang wanita.

Mengapa kita tidak boleh juga berkaitan keseimbangan antara memberi dan menerima dengan semua yang lain chakra ini mentadbir?

Obesiti atau berat badan berlebihan ketidakseimbangan antara memberi dan menerima. Anda adalah "mengambil" lebih banyak kalori ke dalam badan anda daripada apa yang anda "memberi" belakang.

Perkara yang sama boleh dikatakan untuk hubungan anda. Adakah terdapat keseimbangan antara kedua-dua memberi dan menerima?

Adakah terdapat keseimbangan dengan keinginan anda atau dengan ungkapan kreatif anda?

Di manakah anda bebas meluahkan diri anda dan di mana anda memegang diri anda kembali?

Sepanjang garis yang sama, adakah anda lebih-menyatakan diri sendiri? Adakah terdapat talian di mana anda menyeberang ke pemakaian yg berlebihan?

Ini adalah chakra yang paling menarik kerana ia benar-benar memberi kesan yang besar dalam perjalanan kita boleh semua berpotensi jalani hidup kita.

Jadi bagaimana kita menggabungkan semua ini ke dalam laluan kami ke arah kesihatan yang lebih tinggi?

Atau boleh kita?

Ini perbuatan mengimbangi antara memberi dan menerima adalah satu isu yang besar. Anda terpaksa membuat keputusan di mana anda stand- sama ada kepada titik yang berlebihan, berlebih-lebihan, keelokan semarak atau pada akhir lain, kelemahan, sesak dan kronik menahan atau pengeluaran.

Berita baik adalah bahawa ia tidak adalah satu isu hitam atau putih seperti yang anda boleh bayangkan ia menjadi. Berita buruk adalah bahawa kita sudah begitu terperangkap dalam keperluan untuk menentukan diri kita bahawa emosi kita adalah saling berkaitan supaya withe definisi kami baik atau buruk.

Jadi apa yang boleh kita lakukan?

Jika anda mendapati bahawa anda disekat di sini, jika anda mendapati bahawa anda memegang diri anda kembali emosi, yang anda rasa "ketat" atau terhad, maka satu-satunya pilihan anda adalah untuk mengetahui apa punca atau sebab-sebab berada.

Pendekatan ini dari sudut pandangan lembut kerana ini boleh menjadi satu isu jangka panjang atau lama.

Cadangan peribadi saya menjalankan gamut lembut, yoga pemulihan untuk urut. kepada mana-mana jenis ekspresi kreatif seperti menari, melukis atau menyanyi.

Tetapi langkah yang paling penting ialah penerimaan.

Terima siapa anda, apa yang anda dan apa yang anda mampu.

Ini adalah di mana kebebasan benar wujud dan di mana anda boleh mencari lebih kuat, lebih seimbang chakra yang sakral.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar